Raamatukogu II korruse galeriis on avatud Eesti ühe nimekama fotograafi Ly Lestbergi väga poeetiline fotonäitus “Paigad sinus eneses” eesti maastikest ja kujuteldavatest reisidest, lisaks postkaardinäitus trepivitriinides. Näitus oleks pidanud toimuma juba aasta eest, aga corona-piirangud tõmbasid sellele pidurit. Näitus kestab 11. maist 30. juunini, tagasihoidlik avamine toimus 8. juunil.
Ly Lestberg kommentaarib näitust järgnevalt: “Seda väljapanekut võib nimetada koroonapandeemia viljaks, kus aina suuremat rolli mängis nii näitusepaika kui ka enesesse süüvimine. Esimene avanemine oli plaanitud reedele, 13. märtsil 2020, pealkirjaks „Vari & värelus“. Aastaga muutus aga kõik. Ühe õnneliku ideesähvatusena tekkis idee juba olemas olevatele maastikele lisada reisipostkaartide seeria, mis ühest küljest nagu viitaksid reisidele kaugetesse paikadesse, aga mitte alati. Printsiibil lähedalt näed kaugemale.
Näitusepaiga raamatukogu baltika kogu Tallinna postkaartide arhiiviga tutvudes leidsin ühe vana mustvalge ülesvõtte, kus üks seltskond naudib aega jõe või kraavi ääres. Ja foto tagant selgitava teksti: Keskhaigla kohal, all Härjapea jõgi, hiljem “päti park”, praegune Kalevi spordihoone tagune park. Kuid mitte ainsatki daatumit. See kirjeldus omakorda muutis minu mälus aktiivseks koguni kaks juhuslikult kaamera ette sattunud sündmust oma kodu lähedal Härjapea jõe ürgoru kohal. Esimene Poolamäelt (ehk päti pargist), vaatega Kalevi tenniseväljakutele. Keskhaigla hoovipargi lõunavaadet nautides sattusid sinna üks väike seltskond, kes imekauni mustanahalise noormehe suunamisel õpetas kohalikele vibu ja kepi taltsutamise kunsti.
Aasta tagasi esimest versiooni näitusest planeerides otsis Lestberg kapist üles kilekotitäie negatiive, suure kirjaga REISID, et leida midagi huvitavat kunagise maailma laevareisi kohta Hollandisse ja tagasi. Seejärel püüdis ta kaamerasse ühe värske Kitseküla motiivi vanade hollandlaste stiilis. Näitusel sai kokku 41 postkaarti. Lestberg lisab, et ta leidis veel sadakond kaadrit, mis “tundusid ühtviisi nii isiklikud kui ka üldised”, samas polnud ühelgi varasemal näitusel eksponeeritud. Postkaartide teksti-pildi kokkukõla ja tegelikke asjaolusid pildistamise käigus seob fotograaf omavahel võimalikult kaude.